BlogRankers.com

Den unge Perssons lidanden

Detta är inte en think tank - det är ett mentalt akvarium.

Min bilder
Namn:
Plats: Uppsala

2005-10-13

Äntligen??

Vad fan har hänt nu då? Harold Pinter är årets Nobelpristagare i litteratur. Jag vet inte vad som känns värst i en stund som denna. Om det är det faktum att jag hört talas om människan innan det tillkännagavs att han skulle få priset, om det är det faktum att jag läst en del av hans verk eller skulle det kunna vara att han faktiskt verkligen är värd det där förbannade diplomet med tillhörande pantkvitto. I vilket fall som helst kan vi nog sluta oss till att Horace hade en sprutspya i vrångstrupen när han tillkännagav pristagaren tidigare idag. Den tanken erbjuder iaf mig en liten tröst. Det finns också ett prejudiciellt värde i det här: Nästa år kan det bli Astrid Lindgren. Då jävlar blir det bokbål!