BlogRankers.com

Den unge Perssons lidanden

Detta är inte en think tank - det är ett mentalt akvarium.

Min bilder
Namn:
Plats: Uppsala

2005-10-14

Cruise + Holmes

Jag ska bespara er alla lite tankemöda. Tom Cruise och Katie Holmes kommer inte att hålla för alltid. Det vore vansinnigt att tro något annat.

Anledningen till att förhållanden mellan män och kvinnor fungerar beror på att de bägge parterna kompletterar varandra. Eller rättare sagt, kvinnan skyddar mannen från honom själv. Män har i allmänhet ett väldigt diffust verklighetsbegrepp och vi skyndar gärna iväg på nya upptåg. Men av någon anledning slutar vi med det när vi skaffat oss flickvän och upphörandet kan bli väldigt bryskt.

Exempelvis tvingade min förra flickvän mig att gå ur Fantomenklubben, det var för barnsligt. En annan dag kom jag hem och var nöjd som satan på grund av ett förmånligt erbjudande från en filmklubb jag nappat på. Jag fick omedelbart sätta mig och skriva till företaget i fråga och be om ursäkt för missförståndet men jag skulle minsann inte ha några filmer. Om jag skulle kommit hem och talat om att jag inte bara gått med i en sekt utan att hon också mer eller mindre var med i den skulle jag dött där och då. Ingen paus, ingen utskällning, inget uppbrott. Jag skulle ha varit styckad och klar för frysen inom en kvart från det att jag öppnade käften.

Att, som Holmes, bara nicka och hålla med och helt lägga om sitt liv efter en människa som uppenbarligen är skvatt galen är inte ett bra och hälsosamt sätt att bygga ett förhållande. Enligt västvärldens främste psykolog psykolog (dr. Phil) är det tydligen självutplånande. Och vad innebär det? Jo, det innebär att en vacker dag vaknar man upp och inser det. Det sker vanligtvis i samband med att du träffat Jack, en trevlig dataprogrammerare som iofs är lika stimulerande som en norrlänning men som åtminstone aldrig slutar bedyra sin kärlek till dig. Han är väldigt förstående och hoppsan! Rätt vad det är inser du att din man bara ägnar sig åt att dyrka avgudabilder, spela in skitfilmer och sätta på småflickor.

Det kan rimligtvis inte hålla så länge... om hon inte blir alldeles för indoktrinerad i den där lustiga klubben de är med i förstås... Scientologerna... namnet föreslår ju att det har något med vetenskap att göra... Det kanske inte var riktigt sant, men vad vet väl jag. Jag vet iaf att de förser Tom Cruise med en uppsjö av thugs så att ingen ska tala förstånd med karln.

Med avsmak...